Letak la blog anda kat sini..lalala

Siaran Langsung

Friday, November 12, 2010

Dialog aku bersama si Indon~




Aku teringat satu kisah yang aku alami dalam lingkungan beberapa bulan yang lepas...(patut tak payah ler nak citer sbb dah lame sangat)..tapi aku dulik ape..jom..~


Al-kisah aku berada di site tempat aku bekerja..mudah saje keje aku mase tuh..baring dan tidur .. secara otomatik mase tu aku mengaku yang aku muslim yang tak produktif.. tak boley aku salah kan orang di sekitar aku..sebenarnye diri sendiri yang perlu bangun..~


Di situ terdapat beberapa pekerja indonesia yang gigih membuat kerja untuk mendapat kan nafkah untuk terus dapat tinggal di Malaysia tercinta nih..walaupun aku kesian kan gaji yang diperoleh setakat cukup untuk makan sahaja.. jujur aku cakap..aku geram..ape lah Agensi pekerjaan punya perangai sampai sanggup bayar gaji yang sangat rendah kepada mereka . Dioang bukan budak-budak takleh simpan duit banyak-banyak.. tambahan pulak dioang duk kat Kotaraya..bukan duk kat Kuala Perlis pon..


Lalu aku bersembang dengan mamat-mamat indon berkenaan dengan perangai sesetengah kaun indon di sana yang bnyk membuat palat di tanah air aku..


"Om .. saya ada sedara itu hari kene rompak dengan itu orang Madura tau", jelas aku..


"Iyya ka pak..",indon itu balas..


"Iyyaa..cilaka punya oang madura..datang di malaysia tanpa ijin pastu merompak rumah sedara aku sampai puluh ribu die amek..oang madura memang macam tu ker? oang indon laen aku jarang jumpe perangai mcm nih..asik nak merompak ajer..oang dah bagi kerja sini ,kerja la elok-elok..", aku balas dengan padat dan panjang...


Kelihatan mamat indon tu diam seketika ..


"Kenapa Om..gua bukan kutuk lu punya bangsa pon..gua cakap pasal orang Madura jer..kenapa? Lu orang Madura gak ker Om? ".. tanya aku..




"Ya pak..saya orang Madura..."








What the helll....!!!


Aku terus cabut..

4 comments:

Afzainizam said...

۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞
۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞
Selamat Menyambut Aidil adha
Selamat menunaikan ibadah korban
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞
۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞

eeemmmm aku ada kawan pun kena rompak ngan indon lombok.... cehhhh

Afzainizam said...

۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞
۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞
Selamat Menyambut Aidil adha
Selamat menunaikan ibadah korban
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞
۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞

kawan aku pompuan kena ayat ngan orang lombok tapi belum bawak lagi kawin lari kat sana

Aku said...

hoh..tak salah wa oang2 kat situ ilmu memancing gadis kuat kan..ramai je oang m'sia yang kene..

Myaby said...

haha. kantoi suda.

tp mmg org madura yg salu buat hal.

P.A.T.I